כיצד להימנע מחשבוניות פיקטיביות

חשבוניות פיקטיביות יכולות להיות "מוקש" רציני עבור מי שמוציא אותן, בעוד שלא כולם מודעים אל הסכנה של הוצאת מסמכים שאינם אמיתיים. הוצאת המסמכים, נעשית לצעירנו בשל רצון להימנע מהוצאות גבוהות של כספי מיסים, אותם משלמים בעלי עסקים. אבל מה זה כלל חשבונית פיקטיבית? ומדוע כדאי להימנע מהוצאת מסמכים כאלה? הכול בהמשך

מה זה חשבוניות פיקטיביות?

חשבונית זאת נועדה להציג הוצאות מוכרת של בעל עסק בעוד שהמסמך עצמו לא באמת קשור אל ההוצאות של בעל העסק, לשווי של הפריטים הנסחרים, והכנסותיו בעל העסק. החשבונית נודעה במידה מסוימת להטעות את רשויות המס ולהוריד את גובה המיסים שבעל העסק משלם. 

עם זאת – מי שיפול לביקורת מס – יכול לשלם לא מעט על הוצאת מסמכים שאינם אמיתיים, בעוד שקנסות גדולים ואף עונשים קבועים בחוק – ממתינים למי שייתפס בקלקלתו. לכן חשוב להימנע מהוצאת חשבוניות פיקטיביות. 

אז מה בעצם צריך לעשות, כדי למנוע אי אמינות? 

כדי למצות את העניין, ניתן לומר כי מסמך פיקטיבי שנועד להנהלת חשבונות ומשם אל דיווח לרשויות המס; הוא כזה שנועד רק כדי שהרשויות יכירו בהוצאות של בעל העסק. במידה וישנו חוסר התאמה – עלול בעל העסק למצוא את עצמו בתסבוכת לא נעימה ובסכנה כי תתבצע ביקורת מס בבית העסק שלו, זאת במידה ויתגלו אי התאמות כאלה ואחרות. כדי למנוע חוסר אמינות – התייעצו עם רואה החשבון שלכם או עם עורך דין מס הכנסה; לגבי הצגת מסמכים כאלה ואחרים. 

מה עושים במקרה של ביקורת מס?

במידה ורשויות המס שולחות לכם טפסים וזימונים לחקירה – רצוי למצוא עורך דין שמתמחה במיסים. איש מקצוע זה יוכל לייעץ לכם, לייצג אתכם מול רשות המיסים, ואף לעזור לכם בתהליך מול בית המשפט במידה והדברים יגיעו לכך. 

לסיכום, חשוב תמיד להימנע מהצגת חשבוניות פיקטיביות ולסנן את הדרך בה אפשר להציג חשבוניות. בכך תמנעו מחקירה בלתי נעימה הקשורה לעבירות מס או מתשלום קנסות ועונשים כבדים. 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין מקרקעין – במה הוא מתמחה?
על מנת להשלים עסקאות במקרקעין בצורה רצויה, נכון להיעזר בעורך דין. מטבע הדברים, יהיה מדובר על עורך דין...
קרא עוד »
נוב 10, 2021
רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות
החוק לרישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, חוקק בשנת 1969. על פי חוק זה נקבעו הסמכויות של רשם הקבלנים והוא...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
עורך דין מקרקעין
אפשר לומר בוודאות כי בשנים האחרונות תחום הנדל"ן פורח. לא מעט אנשים רוכשים דירות להשקעה וכך מייצרים...
קרא עוד »
ינו 18, 2021