ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ: מה חשוב לדעת

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

ההחלטה על מתן צו עיכוב יציאה מהארץ יכולה להינתן בנסיבות שונות והיא ניתנת לאחר בדיקה ושקילה מעמיקים. למשל, כאשר במקביל מתקיימים הליכי פשיטת רגל או אם ישנו חשש מפני הברחת נכסים לחו"ל. הצו עשוי להינתן גם כאשר חשוד אמור להתייצב לחקירה או לפני נקיטת הליכים פליליים. ומסתבר שבמקרים מסוימים, ניתן להגיש בקשת ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ.

ביטול צו עיכוב ונסיבות המקרה

צו עיכוב יציאה מהארץ איננו אמור להיות סנקציה משפטית או עונש. בעיכוב יש משום פגיעה בזכויותיו הבסיסיות של האדם ולכן, ניתן להראות כי בנסיבות מסוימות, ראוי לבטל את צו העיכוב. למשל, במכלול השיקולים, אם מצליחים להראות כי לא קיימת סבירות לאור הנסיבות כי יהיה ניסיון לברוח מן הארץ או להבריח נכסים ניתן לבקש ולקבל את ביטול צו העיכוב.

אלו נסיבות נוספות יכולות להוביל לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

לא קיימת רשימה סגורה ומוחלטת של נסיבות שבהן בהכרח יתממש ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ. אך ניתן להביא דוגמאות למצבים שבהם עורכי דין שעוסקים בנושא זה הצליחו לבטל את הצו הנדון. למשל, אם מדובר באדם שהוא בדרך כלל נורמטיבי, אם כל משפחתו מתגוררת בארץ, אם מדובר באדם בעל מעמד או שיש מי המוכן לערוב לחזרתו ארצה, בהחלט יתכן כי צו העיכוב אכן יבוטל.

יש כמובן נסיבות מיוחדות נוספות שראוי להזכיר, למשל מצבים שבהם עולה הצורך בקבלת טיפול בחו"ל (למשל ניתוח). נסיעה לצורך ביקור של קרוב משפחה בחו"ל ששוכב על ערש דווי.

ייעוץ מעורך דין והגשת בקשה לביטול

על מנת לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ יש להגיש בקשה מנומקת, כנדרש. מכיוון שמדובר בעניין לא פשוט ובדרך כלל מורכב, יש לפעול נכון. בקשות כאלה לאחר שניתן צו עיכוב יציאה מהארץ, לא מאושרות בקלות ראש. על מנת להגיש בקשה לביטול הצו וכדי לשפר בצורה ניכרת את סיכויי ההצלחה, יש לפנות לעו"ד בעל הצלחה מוכחת בעניין זה. והערה חשובה לסיום: לאחר שניתן ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ ומגיע מועד הטיסה, חשוב להצטייד בטופס המורה על צו הביטול למעבר הגבול.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תביעה לדמי פגיעה
היום ניתן לשמוע על יותר ויותר עובדים, אשר נפגעו בתאונת עבודה. חשוב להבין כי תאונת עבודה לא חייבת להיות...
קרא עוד »
אוק 22, 2020
תרגום מסמכים עושים רק עם המומחים
תרגום הוא תהליך של המרת שפה אחת לאחרת. התרגום חשוב כי הוא מאפשר לנו לתקשר עם אנשים שאינם דוברים את שפת...
קרא עוד »
יול 07, 2022
חקירות מצ"ח
לא מעט חיילים מוצאים את עצמם באמצע חקירות מצ"ח, או במילים אחרות- חקירות המתבצעות על ידי המשטרה הצבאית...
קרא עוד »
יונ 30, 2020