דמי מזונות

דמי מזונות

דמי מזונות מתייחסים לתשלומים שהוגשו על ידי בית המשפט שניתנו לבן או בת זוג לשעבר, זאת במסגרת הסכם פרידה או גירושין. הסיבה העומדת מאחוריה, היא מתן תמיכה כספית לבן הזוג שמכניס הכנסה נמוכה יותר, או במקרים מסוימים, ללא הכנסה כלל, קראו בהרחבה באתר עו"ד גירושין מוביל.

דמי מזונות 

בכל פרידה או גירושין, אם קיים ילד בין בני הזוג, בדרך כלל קובע בית המשפט תשלומים עבור מזונות הילד. אין מדובר כאן על מזונות עבור האישה – כמו שרבים נוטים לחשוב.

ניתן להעניק מזונות לבעל או לאישה; עם זאת, במקרים בהם מדובר בילדים מעורבים, הגבר היה המפרנס, והאישה אולי ויתרה על קריירה לגידול הילדים והיא בעמדת נחיתות כלכלית. לבן זוג גרוש לעיתים, יש את הזכות לחיות את אותה איכות חיים שהייתה לו כשהיה נשוי.

למה גרושים צריכים לשלם מזונות? 

בדרך כלל, נהוג לחשוב, או יותר נכון כך היא הדעה הרווחת, שכשאר בני זוג מתגרשים, על הגבר לשלם דמי מזונות עבור הילד. כדי שהאמא תוכל לגדל את הילד בצורה נאותה ולפחות ברמת החיים בה הורגלה לפני הגירושין, צריך הגבר לכלכל את הילד ברמה זו.

ישנם מקרים שבהם פוסק בית המשפט שעל האם לשלם מזונות עבור הילד. במקרים אלו, מדובר כמובן כשהאמא לא יכולה לגדל את הילד מסיבות שונות, והיא מחויבת בחסות בית המשפט לכלכל את ילדיה.

מתי לא צריך לשלם מזונות? 

ישנם מקרים מסוימים שבהם קובע בית המשפט, שעל הגבר או על האישה לא יכול החיוב לשלם דמי מזונות. דבר זה יכול להתרחש אם האבא לא רואה את ילדיו בגלל המרדתם של הילדים עליו בחסות האם. כמובן שמקרים אלה הם חריגים אך הם קיימים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין ארנונה –איך הוא יכול לעזור לנו וכיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה
אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר שאנחנו נדרשים לבצע, בין אם אנחנו בעלי הנכס ומשתמשים בו ובין אם אנחנו...
קרא עוד »
מרץ 28, 2023
נוטריון לאנגלית – תרגום בידיים טובות
משרד עו"ד רם אפרתי מציע שירות נוטריון לאנגלית. שירות זה מאפשר ביצוע תהליכים בירוקרטיים במסמכים...
קרא עוד »
אוג 24, 2022
יצירת הסכם ממון: מצבים מתאימים ופחות מתאימים
בכל הנוגע לענייני לב וכספים, יש חשיבות מכרעת להבנה מתי לשקול הסכם ממון באתר של יוסי הרשקוביץ. כמומחה...
קרא עוד »
ינו 16, 2024