רשלנות רפואית בניתוח קיסרי – במה היא יכולה להתבטא?

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא פעולה כירורגית רווחת אשר נועדה להציל את המצב של אישה ועוברה במידה ואין אפשרות ללידה טבעית ורגילה. בכל מצב כזה ישקול הצוות הרפואי את האופציות ויכריע בדבר הטיפול הנכון. כמו בכל טיפול רפואי יש על כף המאזניים שיקולים רבים שנועדו להבטיח כי לאם ולעובר שלום, וכי הטיפול שנבחר מתבצע כראוי מתוך מטרה להוביל אותו לתוצאה בטוחה כנדקש. אך יש לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי.

דוגמאות לביטוי של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

  1. ההחלטה בדבר ביצוע הניתוח הקיסרי צריכה להתקבל על בסיס מידע רפואי מדויק ומעודכן. בכל מקרה בו לא מתקבלת החלטה לבצע ניתוח על אף שהצורך בוער, או שמתקבלת החלטה לבצע את הניתוח חרף העובדה שיש אפשרויות נוספות שניתן לבדוק לפני שמעבירים את היולדת לחדר ניתוח. כל אלו עשויים להיות מוגדרים כרשלנות רפואית.
  2. במהלך ניתוח קיסרי עלול הגורם המטפל לפגוע באיבריה הפנימיים של האישה, כמו כן עלול העובר להיפגע במהלך החילוץ מתוך הרחם. נזקים כאלו לרוב נובעים מפעולה לא מיומנת ולכן הנזק יהיה מוגדר כתוצאה של רשלנות רפואית.
  3. במהלך הניתוח הקיסרי עלול הצוות לפגוע בכלי דם של האם, התוצאה היא דימום מסיבי שעלול להוביל לאבדן משמעותי של דם. דבר שנחשב לאחד מגורמי הסיכון שמאפיינים יולדות בימים הראשונים לאחר הלידה או הניתוח הקיסרי.

בכל מקרה בו אישה סבורה כי עברה רשלנות רפואית בניתוח קיסרי  או רשלנות רפואית בלידה כלשהי עליה ליצור קשר עם עורך דין מומחה שיאבחן יחד איתה את פרטי המקרה ואת הגדרת הרשלנות אם אכן הייתה, בהתאם לכך יוחלט על הדרך הנכונה לצורך הגשת התביעה וקבלת פיצויים מקסימליים.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי תביעה נגזרת?
תביעה נגזרת היא תביעה בעלת מאפיינים מיוחדים, הדומים בחלקם לתביעה ייצוגית, אם כי יש גם לא מעט הבדלים....
קרא עוד »
אוג 04, 2021
תביעות קטנות – שאלות ותשובות
אנשים רבים מתעניינים בתחום של תביעות קטנות, מאחר וברוב המקרים ניתן לפתור לא מעט סכסוכים משפטיים...
קרא עוד »
מרץ 17, 2021
תביעות נגד חברות ביטוח
לא מעט אנשים חוו על בשרם את הקושי והתסכול הקשורים להתנהלות מול חברת הביטוח שלהם. חשוב להבין כי רוב...
קרא עוד »
ינו 13, 2021